fina fynd del tre

Jag tror att det här är näst sista delen i min loppisfyndföljetong, jag har inte fotograferat det jag köpte på auktion i onsdags, så det blir den avslutande delen.
 
Jag var ju på jakt efter en fruktskål, och den här ville följa med mig hem, trots att den är väldigt olik min vanliga stil. När jag var i Östersund i måndags, så var jag in på Ica Maxi innan jag åkte hem, och där fanns det väldigt billiga meloner, av många olika slag, och jag köpte med mig ett gäng hem. Den sista gick åt igår (den stora gröna till höger), jag fick besök, och skar upp den till fika. Fast det var jag som åt det mesta av den...
 
Hyllpapper och hyllremsor tycker jag mycket om. Det här var väl inte min favorit, varken i färg eller mönster, men för 2 kr/styck, så kunde jag inte låta bli ändå, och rätt vad det är, så hittar dom sin plats också.
 
Ett par teburkar till samlingen. Min favorit, är såna burkar som faktiskt har innehållit te (som den till vänster), jag har flera stycken, av flera olika temärken, och även om dom är mycket enklare i formgivningen än dom flesta andra burkarna i min samling, så tilltalar dom mig mycket mer. Den här är nog en favorit bland favoriterna!
 
Det här var inte ett loppisfynd, jag hittade lampskärmar på rea på Åhléns, och köpte två stycken, den här och en korallfärgad. Den här passar perfekt på min nya lampfot, och faktum är, att den inte skulle passa lika bra, om inte lampfoten gått sönder. Det är tack vare mässingsstaven som den funkar, att det blir ett avstånd till teaken och glaset. Hade det andra glasstycket varit kvar, så hade den behövt en större lampskärm för att få bra balans på den. Färgen på skärmen passar nästan för bra in i vardagsrummet, soffan (som jag får hem idag, tack Mirja och Ewert!) har nästa samma färg som den turkos skärmen.
 

Kommentera här: