bilproblem, loppisar och sömnbehov

Igår blev händelserikare och långdragnare än vad jag hade planerat. Det började med att bilen dog när jag skulle ut, vi fick igång den med hjälp av en karl från byn och ett par startkablar, men när jag kom närmare Strömsund, så började motorn knacka, och den fick stå parkerad utanför OK halva dagen, tills Mirjas Ewert kunde kolla på den. Hans bedömning var att det var kört för bilen, om jag inte ville betala flera tusen i reparationer. Så jag körde den hem till dom, och sen for jag och Mirja och Maria (och Mio) på dagens sista loppis (för vi hann med några såna också). På väg därifrån, så for vi och kikade på en bil som Ewert kommit på var till salu, och det slutade med att jag köpte den. Det blev ett helt jäkla bil-debacle helt enkelt...
 
Men, mellan bilsammanbrotten, så hann vi som sagt loppa lite också, och jag hittade lite grejer. Några böcker, ett par DVD-filmer, en lampfot, en lamskärm, ett par muggar, en skål, ett fat, ljuslyktor, en keramikvas, en kryddhylla... Lite av varje, och ni får se sakerna sen. Förresten, det finns fördelar att blogga, och att skriva om sina samlingar och önskningar, för då vet folk precis vad man vill ha. ^_^
 
Förresten igen. Tydligen blev både Lily och jag helt slut efter gårdagen. Efter att ha klivit upp och varit ute med Lily och matat djuren (och redan det var så sent som vid 9), så jag jag och Lily och lade oss igen, jag med en bok, och hon med sin matte, och så somnade vi om. Till kl 13. Och jag är fortfarande dödstrött, och skulle hemskt gärna lägga omkull mig igen. Faktum är att jag kanske rentav gör det. Min sinnesstämning är antingen upp eller ner, på eller av, och när jag är av, så är jag oändligt trött, och sover en massa. Jag känns inte låg nu, men tydligen har jag batterier att ladda ändå.

Kommentera här: