lunch x 2

Jag börjar ha slut på färskt grönt hemma, jag skulle behöva fara ut på affären, men jag orkar helt enkelt inte. Jag kan fortfarande mixa några smoothies till, jag har kvar lite potatis, broccoli och ärter i frysen. Jag skulle gärna velat ha bananer, apelsiner och fullkornsbröd, men det får vänta tills imorgon, eller övermorgon, när det nu blir att jag åker ut. Förkylningen säger host och snörvel, och vill inte orka med några större projekt. Mitt nästa projekt består av bokläsande på rygg i soffan - precis lagom.
 
 
Min lunch de senaste två dagarna. Överst: potatis, morötter och grönkål i ugnen, fetaost- och yoghurtsröra. Nederst: potatis och grönkål i ugnen, kokt broccoli och ärter, yoghurtröra med fetaost, purjolök och ajvar. Väldigt gott, båda delarna, och föredömligt lite matlagning. Och nyttigt! Grönkålen har jag i på slutet, tills den blir krispig, och så saltar jag - så jäkla gott! Jag skulle utan problem kunna sitta och mumsa på sånt framför en film. Och oj så mycket nyttigare än alla andra snacks jag kan komma på. Ja, utom grönsaker med dipp, med rätt dipp (hummus tex) så är det nyttigare. Men annars - grönkålschips. Who knew?
 

Kommentera här: