lilla mamma och lilla kissen

Jag får förstås skylla mig själv, ger man inte bort några julklappar, så får man inga heller. Utom av sin pappa, av pappa fick jag en julklapp, även om den var lite sen. Bättre sent än aldrig, och dessutom var det en jättefin julklapp, så jag blev förstås väldigt glad.
 
Ett inramat bröllopsfoto på mamma. Min fina lilla mamma. Hon var väldigt ung, kommer jag ihåg siffrorna rätt, så gifte dom sig 1971, och då var både hon och pappa bara 19 år. Och väldigt lik mig, både till utseende, och till sin förmåga att skjuta upp allt till sista sekunden - på bröllopsmorgonen satt hon fortfarande och sydde sin brudklänning... Som synes, så blev hon klar i tid!
 
Katterna är förstås inga julklappar, men Tiberius var så söt häromdagen, så jag var tvungen att ta fram kameran.
 
Man skulle kunna tro att han och min nya nalle är dom bästaste vänner, men den krassa verkligheten är förmodligen att nallen var mjuk att luta sig mot...
 
Förresten - visst syns det skillnad med nya kameran? Skärpan och färgerna blir så mycket bättre än med mobilkameran, och ändå har jag inte lärt mig finesserna än, utan siktar bara och trycker.
 

Kommentera här: