lily-uppdateringar och vintagejakten

Ni kan räkna med att det blir mycket hund framöver, Lily har ju mer eller mindre tagit över mitt liv. Nu är det slut på att ligga kvar i sängen flera timmar, det är hundpromenader ganska precis hela tiden (hon är inte helt rumsren, så då blir det till att gå ut ofta), rör jag på mig, så har jag en vovve i hälarna, far jag ut, så far jag dit jag kan ta med mig Lily... Så ja, bloggen blir ganska fylld av hund också... Inatt var hon torr för andra natten i rad, fast vi kvällskissade så tidigt som vid sjutiden. Hon har inte vågat gå uppför min trapp, igår gick hon 2/3 av trappen innan det tog stopp, idag var det hela trappen (jag tror att Bosse, som stod längst upp, var så spännande, att hon glömde vara rädd). Katterna håller på att lugna ner sig, och Lily springer inte efter dom det första hon gör (även om hon gör det en del). Hon har varit på lekdejter med Pepsi och Enzo, båda två är mycket större än henne, men det har gått bra, även om Pepsi är lite våldsam - hon har inte koll på sin storlek riktigt. Lily har hur mycket energi som helst, så det känns bra att hon får leka av sig ordentligt. Som sagt, så har jag henne runt fötterna hela tiden, när vi är borta är hon vid mina fötter, eller i knät, hemma kan hon ligga och sova, men så fort jag reser mig upp, så vaknar hon och följer efter. Det hoppas jag blir bättre när hon känner sig säkrare, nu har hon just bytt matte, hon är väl rädd att jag också ska försvinna. Vi behöver jobba på hennes bitande, och på hennes koppelmaner, och på kommandon (även om hon till vår förvåning visst kunde sitt, det har hon inte visat skymten av dom första dagarna, utan det kom fram igår). Och jag som bara haft katter, jag behöver lära mig lika mycket som Lily - katter och hundar uppfostras inte alls på samma sätt, visar det sig... Jag är sjukskriven till en bit in på mars, det var verkligen timing på högsta nivå - jag får en valp precis när jag blir hemma från jobbet ett tag!
 
En helt annan sak: igår hittade jag Vintagejakten på svtflow, jag har missat dom två första avsnitten, men resten hinner jag se. Världens perfektaste program, för mig, det handlar bara om vintagekläder och vintageshopping. Jag såg tre program igår kväll, ska se resten nu. Jag såg förresten nu, att Vintagejakten/This old thing finns i bokform också, perfekt!
 
 

Kommentarer:

1 Piglet:

Tänk vad mycket motion du får! Det måste ju vara hur nyttigt som helst :D

Svar: än blir det bara korta promenader, hon är för distraherad för att vilja röra sig framåt i någon större hastighet. men framöver så!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: