supersize me

Jag såg om Supersize me igår kväll, det var ett tag sedan jag såg den sist (och ännu längre sen jag läste boken). Den går inte in så djupt som jag minns det, men det är ändå en väldigt bra, och väldigt tankeväckande film. Kommer jag inte ihåg helt galet, så gjorde han en serie också, det är förmodligen den jag tänker på, när jag tycker att filmen bara skummar över en del ämnen. Jag hittade filmen på Netflix, den finns också på DVD.
 
 
Filmen följer alltså Morgan Spurlock, som i 30 dagar bara äter på McDonalds, och man får se hur hans kropp påverkas av det, och hur fort den påverkas. Man får också se mer av snabbmatsindustrin i USA, och som svensk är det svårt att fatta hur självklart det är med snabbmat där, till och med i skolorna så får dom skräpmat till lunch.
 
 

Kommentera här: