te, nagellack och smycken och sånt

Först av allt - nån annan som har problem med att foton försvinner när man laddat upp dom från mobil till datorn? Dom flesta kort som försvann kan jag ta om, andra kan jag inte. Vilket som, så är det väldigt irriterande, det finns ju en anledning till att jag plockar fram kameran...
 
Igår förtjänar två inlägg, på dagen var jag och Weronica in till Östersund och spenderade en hög med pengar, och på kvällen dök en hög med vänner upp för att fira min födelsedag i efterskott. Vi tar dagen först, så skriver jag ett inlägg till om kvällen.
 
Jag hade själv funderat på att åka in till Östersund för att träffa Suss, och för att handla några saker. Nu är hon inte hemma i helgen, så jag avskrev dom planerna. Men så frågade Weronica om jag ville följa med, och det är klart jag ville, jag hade ju fortfarande saker jag ville köpa. Nu råkade jag köpa lite mer än planerat, och rätt enkelriktat  köpte jag också: halsband, strumpbyxor och te var det som förekom flitigast i påsarna.
 
Tre sorters te. Innan jag var till Nynäshamn, och såg tehyllan på Ica Kvantum, så tyckte jag att Ica Maxi var välförsedd. Nu tyckte jag att dom hade jättelite att välja på... Men det är fortfarande betydligt mer än här i Ström, så man får vara glad för det lilla. Annars har ju den ekologiska butiken på Frösön en hel del tesorter också.
 
Papperssugrör, nagellack och en högtalare till mobilen. Jag kan inte koppla mobilen till bilstereon, så en högtalare är rätt nödvändigt för att jag ska kunna lyssna på mobilen i bilen. Stereon har CD-spelare, men jag har slängt alla mina CD-skivor. Jag hade dom på jobbet när jag jobbade på Svetz, och där blev dom repiga och förstörda, så dom var inget att spara på, tyvärr.
 
En ny plånbok. Jag använder inte en "vanlig" plånbok, utan bara ett fack för kort och pengar. Bästa lösningen, tycker jag, alla kort får plats utan problem.
 
 
En massa halsband blev det. Flera av dom kom i set, dom två pendlarna hörde ihop, likaså stjärnan och månen. Jag köpte också några på Glitter, där det var "tag 3 betala för 2". Ametisthalsbandet, örhängena och bindisarna från Indiska var dom som stod på inköpslistan, resten råkade bara följa med... Men jag tycker om smycken, de är ett enkelt sätt att variera en klänning. Och så var jag väldigt less på dom flesta av mina gamla smycken, dom har varit med ett tag många av dom.
 
Jag köpte också på mig sojamjölk så det räcker ett tag, likaså havregryn och kattmat. Jag har tömt plånboken rätt grundligt, men behöver ändå inte lida nöd tills jag får pengar. Så länge jag har te och mjölk så överlever jag, och te har jag massor av...
 
 

Kommentera här: