en bra onsdag!

Många bloggare har som återkommade tema "ett foto i timmen under en dag", och jag tycker att det kan vara intressant. För det mesta är bloggfoton väldigt tillrättalagda, det är roligt att se en skymt av det verkliga livet ibland. Jag har funderat på att göra ett försök jag också, men är jag ledig, så sitter jag mest vid datorn, läser eller målar, det blir inte så stor skillnad på bilderna från timme till timme. Jobbar jag, så händer det inte så mycket heller, jag fixar med böckerna, eller med kläderna, eller med prylarna, eller med skyltningen, eller så står jag i kassan. Inte så spännande alltså. Men jag tänkte att igår var ett perfekt tillfälle för "ett foto i timmen", och det började någorlunda, men det dröjde inte många timmar innan jag glömde att ta fram kameran... Så jag börjar på temat, och sen blir det bara kort från dagen. Hälften rätt är bättre än helt fel. ^_^
 
Morgonen började med en Kisa på magen. En väldigt mysig början!
 
Vi är drillade sedan tidig ålder, att när man åker bil, så måste man ha något gott att tugga på. Dom här remmarna köpte jag i förrgår på Dollar Store, väldigt goda!
 
Så var jag in på Ica Maxi en snabbis, med sikte på te-hyllorna. Som synes, så hittade jag dom! På Ica Maxi finns det betydligt mer att välja på, än här i Strömsund, och priserna är bättre. Jo, jag handlade på mig en del...
 
Sedan for jag och hämtade Suss, och vi for upp till stallet med hästsaker. Det här är Felicia, Susannes söta häst med det långa huvudet.
 
 
Sedan tog Suss med mig på sin favoritdel av Frösön, Hornsgatan, där det finns en butik med ekologiskt och närodlat (där jag köpte mer te...), en secondhand-butik och så Svenssons Kafe. Som synes, så går Svenssons helt i retrotema. Underbart! Gott fika till bra priser dessutom, hit kommer jag tillbaka!
 
Sen var vi på Pingstkyrkans secondhand (på lördag visar jag vad jag köpte där), på vägen ut fångade den här underbara bilen min uppmärksamhet. Min favoritbil, Citroën CV2, och färgen var helt perfekt också. Som sagt, underbar!
 
Och sen tog jag inte upp kameran mer under dagen. Vi gick en sväng på stan också, jag köpte strumpbyxor på Lindex (halva priset mot här, och bättre kvalitet), jag lagade min klocka (det blev en dyr läxa...), vi var in på Body Shop, Indiska, Monki, och sen kom Susannes sambo och son och mötte oss, och vi åkte ut på Frösön igen för att äta middag, på Tages. Jag åt hamburgare, genuin är bara förnamnet, brödet bakas själv, färsen mals själv, stripsen strimlas på plats... Gott!
 
Som sagt, det blev en del te... Även om jag dricker mycket te, så räcker det här ett tag, särskilt som jag har ett gäng burkar med löste också. Te är för mig verkligen en stapelvara, en hörnsten i kosten. Har jag te, bröd och smör, så överlever jag länge. Pukka-teerna köpte jag på den ekologiska butiken på Frösön, dom hade en massa spännande. Alla dom andra köpte jag på Ica Maxi. Som sagt - ett väldigt bra utbud!
 
Pärmarna och boken köpte jag på Ica Maxi till väldigt bra priser, boken har jag velat ha länge, och den är inte alls lika billig på adlibris. Örhängena var det rea på rea på, från Lindex, och jag har på dom nu, tillsammans med en tunika jag köpte på Pingstkyrkans loppis. En tunika från Wästgöta, tantmärket de lux, men som var fin ändå. Antingen börjar jag bli mer tant än vad jag trodde, eller så lyckas blind höna hitta ett korn ibland.
 
Nagellack på rea, en av mina absoluta favoritparfymer (från Body Shop) och så chaipastiller i en fin ask. Goda men dyra, men ja - fin ask!
 
Och så såg min dag ut igår. En trevlig dag! Jag är glad att jag kom på iden, jag umgås alldeles för sällan med Suss. Nu när jag har bilen kan jag åka in mycket oftare, bensinen kostar sådär 150 kr, det är betydligt mera överkomligt än bussen, som är mer än dubbelt så dyr. Det är absolut inte ok, tycker jag, att åka kollektivt ska vara mer ekonomiskt än att åka bil, men så är det inte här uppe, inte ens i närheten.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Susanna Maria J:

Fina djur! :) <3

Svar: Visst är dom? ^ _^
Miss Kitten Heart

Kommentera här: