tema DIY/upcycling - virkade dukar

 
 
Virkade dukar är en sån sak, som är rätt så ute nuförtiden, det finns alltid massor att hitta på loppisar och i secondhand-butiker, och dom är alltid jättebilliga. Jag har samlat på mig en liten hög (jag hade en större hög, men har gjort en lampskärm och en större duk av ett gäng), tanken har varit att göra nånting av dukarna. Det finns massor man kan hitta på, gör en sökning på pinterest på doilies diy, så får ni se. Den här varianten gillar jag mycket, att sy en klänning av dom, större och mindre dukar som pusslas ihop, och sen färgas svart. Supersnyggt! Det här kommer att bli mitt projekt i vinter, att leta reda på en massa dukar, och så sätta mig ner en dag och passa ihop, nåla, klippa och sy. Jag ser fram emot den dagen min spetsduksklänning är färdig!
 
 

Kommentera här: