om beroenden mest

Jag vet inte om  jag egentligen har något att säga, men jag tänkte att om jag svamlar på en stund, så blir det säkert ett inlägg av det...
 
Jag fick en tavelbetalning igår, så jag hade en liten hög med pengar i plånboken. Jag köpte litegrann på jobbet, och så var jag på Ica och handlade lite ätbart. Och så är det inte helt otroligt att jag kommer att tanka i bilen några liter också. På Ica har dom extrapris på rotsaker den här veckan, 3.90 för flera sorter, så idag har jag med mig morötter att knapra på på jobbet, förhoppningsvis hjälper det lite mot sötsuget - på sista tiden har det varit helt galet, efter att ha hållit sig i schack ett bra tag. Jag har också med mig eget te, även om Röda Korset egentligen bjuder på te och kaffe (arbetsplatser brukar göra det). Att dra ner på koffeinet har fungerat bra, och jag vaknar inte med huvudvärk längre - jätteskönt, faktiskt! Men det betyder att jag har med mig eget te överallt, även om jag fikar på kafe, så använder jag eget te. Koffeinfritt te förekommer inte på speciellt många ställen, tyvärr.
 
Så ja. Nu när jag har gjort något åt mitt koffeinberoende, så är det helt klart dags att ta itu med sockret. Säger jag, efter att jag ätit mackor med honung på till frukost... Å andra sidan, ska man äta socker, så är honung ett av dom bästa alternativen.
 
Det märks att det börjar vara vinter, det är skumt när jag vaknar på morgonen, det är skumt när jag kommer hem från jobbet. Vilket förklarar bristen på foton i bloggen, jag har faktiskt saker att visa, men det är mörkt innan jag kan fotografera. Jag ska försöka att ta fram kameran i helgen, och så ska jag måla en massa då också - jag är sen med ATCs till en swap, igen. Det är  något jag borde bättra mig på också, att inte skjuta på saker till sista sekunden...

Kommentera här: