måste äta bättre!

 
Ni vet ju vad jag har sagt, aldrig banta, aldrig gå på diet, aldrig utesluta födogrupper. Förutom processade matvaror och lightprodukter. Med det sagt, mina matvanor är horribla, det har dom alltid varit. I perioder har jag ätit bättre, med lagad mat, mycket frukt och grönsaker, men för det mesta har jag levat på yoghurt och bröd, och så te förstås. Det känns i kroppen, förstås. Så jag försöker att hitta sätt att äta hälsosammare, sätt som inte är tidödande och kräver en massa matlagning (för jag hatar att laga mat). Jag hittade den här listan på pinterest, och jag tycker att den känns väldigt vettig, mycket förstås för att den håller med mig i mina åsikter... Att den kallas "mat för viktnedgång" överser jag med, viktnedgång är inte min huvudsakliga mål (även om jag inte tackar nej till det, jag har gått upp en del på sista tiden - jag pendlar mycket i vikt, har alltid gjort det), utan att äta hälsosammare. När jag får pengar, så ska jag fylla skåpen med bra mat. Tyvärr måste det bli mest frysta grönsaker, för min kyl fungerar inte, jag får alltid kasta en massa förstörda grönsaker... Tur att frysta grönsaker också innehåller en massa nyttigheter!
 
 

Kommentera här: