från mormors hus, del 7

Ute är det höstigt och dimmigt (självklart är det dimmigt, för jag ska ge mig ut på vägarna, då är det alltid dimmigt), men på bloggen blir det juligt värre idag. Jag har tagit kort på mer saker som följde med från mormors hus, och idag tänkte jag visa från lådan med julpynt. Allt pynt är inte mitt, jag, Jessica och Linda ska dela upp det mellan oss. Jag hoppas att vi ska tycka olika, men misstänker att alla vill ha samma saker... Å andra sidan, så är allting fint, så man kan inte förlora så mycket...
 
 
 
 
 
  
 
 
Några av kulorna är tyvärr trasiga, men dom flesta är som tur är hela. Alla är riktigt gamla, jag skulle gissa på 50-60-tal ungefär.
 
Den här är min, dock, utebelysningen. Det är något jag förknippar med jul hos mormor och morfar, dom har alltid haft sån här belysning i utegranen, riktiga Disney-lampor. Tyvärr så är det en slinga som börjar och slutar på samma ställe, annars hade jag lindat den också runt balkongräcket. Nu får jag hitta på någon annan variant...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 jessicapersikan:

Åååå vilka fiiina!!!
Jag längtar redan efter julen...gissar att vår pappa är riktiga jultomten🎅!!!

Svar: jag längtar inte ett dugg efter julen. inne i stan hade dom börjat plocka fram julgrejer, jag hade inte minsta lust att ens kika på dom... på jobbet börjar det pratas om att plocka fram julgrejer, men jag stretar emot allt vad jag orkar :S
Miss Kitten Heart

2 Helena:

Fina julkulor! :)

Svar: visst är dom? ^_^
Miss Kitten Heart

Kommentera här: