från mormors hus, del 8

Det här är sista delen av följetongen "från mormors hus", om jag inte kommer mig för att visa kläderna jag hittade också. En hel del saker blev det! Det här är på sätt och vis mina favoriter, jag lärde mig att sticka och virka av mamma och mormor, och just stickning och virkning har alltid fått mig att känna mig nära dom. Att få hem en hel låda med mormors handarbetssaker känns väldigt bra!
 
Allt som var i lådan finns inte med här, det var en massa stickor och virknålar, dom har jag redan stoppat i mina stickburkar.
 
Två gross byxknappar. Hur fina är inte askarna?
 
Mera knappar.
 
Ännu mera knappar,
 
Knappar och nålar och stoppgarn till nylonstrumpor.
 
Och världens slöaste rakkniv.
 
Tryckknappar och trådrullar och tygband.
 
Knappnålar och sytråd och strumpstickor.
 
Broderigarn och strumpstoppgarn. Dom här lådorna ligger i frysen, jag tyckte att jag såg rester av kryp i askarna. Det är ett jättebra sätt att ta död på garnätande kryp förresten, frys några dagar, tina upp några dagar, frys några dagar till. Ingenting överlever den behandlingen!
 
 

Kommentera här: