att samla ur gömmorna

Jag har samlat ihop föremål hemifrån, och jag har köpt en del på jobbet, och har fått ihop litegrann. Än är det bara en början, jag är på jakt efter vissa föremål (som en mortel, en fin skål, en bägare, bl.a), annars håller jag ögonen öppna efter sånt som tilltalar mig och som känns höra hemma i min samling. Eller ja, samling är det inte direkt, sakerna ska användas vad det lider, men ja, bland mina föremål med häxig och magisk känsla. Förresten. Två mil norr om Strömsund så finns det en häxbutik, den har funnits länge, varje gång jag har åkt förbi, så har jag velat titta in, och det har fortfarande inte blivit av. På lördag tror jag att det blir en tur dit. Och idag på jobbet så ska jag köpa en sak som jag har trånat efter ett tag, som dök upp precis när jag tänkte att jag behöver en sån. På sista tiden har jag verkligen lagt märke till, att om man lägger ut sin önskan i universum, så får man svar.
 
Flummigt och otydligt? Jo, jag vet, men just nu så är det så jag vill uttrycka mig. Jag blir säkerligen tydligare vad det lider.
 

Kommentera här: