man ska ha husvagn

När jag gick hem från jobbet häromdagen, så gick jag förbi den sötast tänkbara husvagn. Jag tog förstås upp mobilen och tog ett par kort, svag för fina, gamla husvagnar som jag är. Och eftersom det är ett tag sedan jag skrev om husvagnar, och eftersom jag är mer sugen än någonsin på att skaffa en, så tänkte jag bjuda på några av mina favorithusvagnar på pinterest. Som vanligt är det bara att klicka på bilden för att komma till källan.
 
Jag vet inte om det syns på bilden hur pytteliten den är, den kan inte ha varit längre än tre meter - en lagom stor husvagn för en person, möjligtvis två om man inte har något emot att trängas. Och gul - kan det bli bättre?
 

 

 
 
 
 
En trend kan skönjas, ännu tydligare om man kollar min vintage camper-anteckningstavla på pinterest - jag fastnar visst för små husvagnar med runda former och fina färger. Bilen jag ska köpa är litegrann åt det hållet också, liten, runda former, fin färg. En nackdel har den dock, om jag kommer ihåg rätt - den saknar dragkrok. Det är ju ett problem när det kommer till husvagn, för en del av tjusningen med den, är att kunna haka den på bilen och bara åka iväg. Men sånt löser sig, bara husvagnen blir verklighet, och bilen blir köpt.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 pernilla:

Hej!! Har du tips vart jag kan finna en liten husvagn???

Svar: hej! nej, jag har inte kollat runt, bara kikat på pinterest för inspiration. men det beror lite på om du vill ha en gammal eller en ny, en gammal borde du kunna hitta på blocket, för en nytillverkad får du kika runt hos husvagnsfirmorna. lycka till! :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: