önskelista bara för att

Jag vet inte hur många av er är intresserade av min konstnärliga önskelista. Å andra sidan, det är ju alltid roligt att få höra om nya material, och eftersom min blogg innehåller en hel del av min konst, så kanske det är fler än jag som är konstintresserade och har önskelistor...
 
Jag har städat ur mitt förråd, sånt som inte har använts på flera år har rensats bort, det ger utrymme för nya, roliga saker i stället. Jag tänkte slå två flugor i en smäll, och försöka byta bort allt på AFA, mot något från önskelistan, förstås. Och kära vänner, familj, jag fyller faktiskt 40 nästa gång, då borde man få nån present i alla fall, kanske till och med två, vore jag ni, så skulle jag bokmärka den här listan. ^_^
 
Mönstrade origamipapper - jag använder gärna fint mönstrade papper i mina målningar, allra finast mönstrade är japanska origamipapper. Ofta är baksidan mönstrad också, så då får man två papper i ett, perfekt för mig som bor trångt, jag har inte plats att samla på mig hur mycket som helst.
 
Shiva Paintstiks - oljefärg som har blandats med bivax till en färgkrita. På youtube finns en del videos, förstås.
 
Neonfärgade oljepasteller - för att jag aldrig kan motstå neonfärger.
 
Golden fluid acrylics - tunnflytande akrylfärg med hög pigmenthalt. En ren fröjd att måla med törs jag nog säga redan, fast jag bara har testat en färg. Jag hittade ett startkit med tio olika färger, till ett väldigt bra pris, det tänkte jag faktiskt lyxa till det med framöver... Hurra!
Golden fluid acrylics, interference och iridescent - samma slags färg som ovan, men skimrande (iridescent) och färgskiftande (interference).
 
 
(klicka på bilderna för länkar)
Clarity stencils -  schabloner är ett bra verktyg för att skapa lager och textur i målningar. Panduros schabloner är väldigt blah (nån enstaka är helt ok, men annars är det inget att hänga i granen), men Clarity har en massa roliga, perfekta för bakgrunder, eller om man vill använda molding paste. Och det finns förstås en massa fler företag som säljer fina schabloner, tyvärr har jag inte hittat några svenska... Däremot hittade jag ett helt blogginlägg till schablonernas lov.
 
Sprejfärger skulle jag vilja ha ett gäng. Liquitex har akrylfärg i sprejform, så den är vattenfast när den torkat (vilket många sprejfärger inte är), och den luktar inte mycket (i motsats till vanlig sprejfärg, som måste sprejas utomhus). Och det finns massor av färger att välja på. Jo, ett gäng schabloner och lite sprejfärger, så skulle jag kunna roa mig en stund...
 

 (klicka på bilderna för länkar)
 Konstböcker står alltid på önskelistan, nu när man kan handla på adlibris och bokus är det jättelätt, och oftast oväntat billigt, att handla böcker från andra sidan jordklotet (ni som är unga, ni anar inte vilket bök det var förr! om det ens var möjligt!). Det kommer ut massor av konstböcker, dels om genrer, om konstnärer, om tekniker... Jag fastnar oftast för böcker om lowbrow/popsurrealism och konstnärer i genren, och för teknikböcker inom mixed media. Egentligen har jag oförskämt lite konstböcker, jag skulle behöva påfyllning...
 
Det här är det som står på önskelistan nu, det är inte otroligt att jag fyller på den vad det lider. Eller så blir det ett helt nytt inlägg. Jag hittar hela tiden nya saker som jag vill prova, eller önskar att jag ägde, och majoriteten av gångerna habegäret börjar dregla, så är det konstnärsmaterial...
 
 
 
Some of the art supplies (and art books) I really wish I had!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: