jag är så glad, så glad!

Jag gick ju inte och lade mig med bok på en gång, jag var tvungen att läsa lite bloggar också, bland annat Elsa Billgren, som hör det måste-läsa-även-när-jag-inte-orkar-läsa-bloggar. Och en sån tur att jag gjorde det, för hon gjorde min dag! Min vecka, rentav, eller min månad. För ett tag sedan, så kunde jag inte låta bli att skriva en kommentar till den här tävlingen, bland annat kunde man vinna en littlephant-väska, och ni vet ju hur mycket jag vill ha en sån. Och nu läste jag inlägget där hon berättade vem som vann. Först var det en radda med jättebra motiveringar, jättepeppiga länkar, och längst ner var det vinnande bidraget:
 
jag har varit osams med min kropp i hela mitt liv, jag har alltid (oberoende av storlek) känt mig för tjock och för ful och för fel. nu är jag snart 40, och har börjat inse att skönhet inte kommer i en storlek, att "vad du är fin, fast du är tjock" inte är en komplimang, utan att "vad du är fin" heter det. punkt. dom här tjejerna är fantastiska representanter för det, att inte låta storlek och vikt bestämma vad som är fint och fult. dom är grymma helt enkelt. punkt. http://www.pinterest.com/pin/206321226651435476/
 
 
Och gissa vad? Det var ju jag!!!! Hipp hurra vad glad jag är, fy sjutton!

Kommentarer:

1 sandra:

åh vad roligt! grattis:D

Svar: tack tack! :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: