tisdag innan sängdags

Idag blev jag upplockad efter jobbet av Mirja, som bjudit hem mig på sushi. Riktigt supergott var det! Sushi är en sån sak, som verkar svårt och komplicerat, men som är både lätt och gott att göra själv. Bara man får till riset, och har japansk soja, wasabi och inlagd ingefära, så blir det bra, oavsett vad man har på/i. Sen blev det inte sämre, och jag blev inte mindre bortskämd, av att jag fick med mig en låda med dadelchokladbollar - supergoda dom med! Jag tror att dom får följa med till jobbet imorgon (dom som finns kvar, dom slinker ner utan några större problem...), ett par dagar innan pengar, så är inte lunchen speciellt rikhaltig. Dadelbollar blir bra att mumsa på under dagen.
 
Å, apropå imorgon, då dimper första systern ner, Jessica kommer från Nynäshamn då. Linda kommer på fredag, och Susanne kommer väl där nånstans också. Vi träffas inte alla fem så ofta, så det är julafton upphöjt till hundra. Jag tycker inte om familjesammankomster och sånt, men jag gillar när systrarna samlas, för det så kan jag stå ut med mycket.
 
Apropå systrar, och Nynäshamn, Jag ska dit om en månad, nedbjuden av Jessica, Linda och barndomskompisen Malin, som present på 40-årsdagen. Bra present, jag har inte varit dit sedan jag flyttade därifrån, i februari 2010, så det är på tiden. Lördagen har dom paxat, resten av tiden jag är där bestämmer jag över. Jag tycker förstås att loppisbesök är ett måste...
 
Birgitta på jobbet tipsade om en serie på tvåan (eller om det var ettan) som hon trodde att jag skulle gilla. Jag missar ju precis allt som går på tv, eftersom jag inte har haft någon på ett bra tag (och saknar den inte ett enda dugg). Som tur är, så går många program att se på datorn, SVTplay (liksom de andra kanalernas play-sidor) är rätt välförsedda. Programmet heter Inred med loppis, och hon hade rätt - jag gillar det. jag såg just första avsnittet, och ska fortsätta se imorgon.
 
Å, har missat två tvättider nu, måste se om jag hittar någon ny imorgon eller på torsdag.
 
 

Kommentera här: