sånt som kostar mer än det smakar

En del saker kostar mer än dom smakar. Bra mycket mer. Som Brämhults Myntonad som smakar blä (i motsats till deras andra jättegoda juicer), som klänningen jag köpte på Ellos som blev noppig efter första användningen, som strumpbyxorna för en hundralapp, som efter en eller ett par användningar inte stannar uppe, och som redan har maskor som har gått. Sånt gör mig arg och ledsen, för pengarna jag slängt bort alldeles i onödan, för pengarna jag måste lägga ut för att ersätta sånt som går sönder.
 
Då handlar jag hundra gånger hellre begagnat, där jag kan hitta kvalitetsgrejer till fyndpriser, där pengarna jag spenderar går till något bra, och dit jag kan lämna in sakerna jag har tröttnat på, så att någon annan kan få glädje av dom. Såna saker smakar bra mycket mer än dom kostar!

Kommentera här: