loppissöndag

Som jag lovade igår, så blir det lite loppisfynd idag. Inte många, men några stycken. Jag sparar mig till kommande veckor, tills jag ska upp till Arvidsjaur och ner till Nynäshamn. För en gångs skull, så ska jag stanna när jag kör förbi loppisskyltar, det får jag ju aldrig när det är någon annan som kör. Från Arvidsjaur har jag förhoppningsvis bilen full med saker från mormors hus också. Jag hoppas på att hitta nån slags förvaringsmöbel till hallen, jag har för mycket skor, koftor och väskor för en sån liten hall. Vilket egentligen borde betyda att jag låter bli att köpa sånt, men såklart inte. Skor, väskor, koftor, sockar, vantar, halsdukar, böcker - det är sånt som jag aldrig kan motstå, antingen att köpa eller att göra (mer om det imorgon, alternativt ikväll). Det jag har att visa er idag, faller också inom den kategorin, det är en väska, ett par vantar, och en liten hög med böcker.
 
Det här är min favoritfärg när det kommer till läder, ofärgad alltså. En doktorsväska har jag alltid velat ha, och den här är extra snygg med sin ovanliga färg och fason. Det enda är att handtagen är lite små, man kan inte trä upp den på handleden om man behöver händerna fria.
 
För det mesta stickar jag mina vantar själv, men när dom är såhär fina, så köper jag dom också. Mönsterstickade vantar är bland det finaste jag vet, och den här färgkombinationen är superfin.
 
Det är inte för böckernas ämne som jag har köpt dom (min religiösa inriktning har inget med kristendom att göra), utan för innehållet - sidorna, med gammaldags snirklig stil, kommer att användas i min konst. Jag har en hel samling böcker som jag använder, på många olika språk.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 JUNITJEJ:

Så kul med loppis!

Svar: superkul, bland det roligaste jag vet! :)
Miss Kitten Heart

2 Susanna Maria J:

Snygg väska :D

Svar: tackar! :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: