hej på dig, fredag!

Livet är i sanning inte en dans på rosor, och en del dagar är sämre än andra. Att jag lyckats sova alls inatt, är helt och hållet tack vare min snälla granne Sylvia, som lånade ut värktabletter. Tänderna värker, och dessutom var jag tvungen att sova i soffan, eftersom en katt protestkissat i sängen (kattlådan var rätt full, såg jag då, så lite förstår jag henne, även om jag blev bra sur). Nu håller jag på att tvätta sängattiraljer, och ska till tandläkaren på akutbesök - det är helt enket inte den bästa dagen jag varit med om. Att jag har sån tandvärk beror ju på att jag inte går till tandläkaren, av pengabrist, och av rädsla. Mest av rädsla. Och nu har jag massor som måste lagas, hål, och en sönderbiten tand, och det blir inte bättre av att jag dessutom gnisslar sönder tandemaljen. Det är alltså inte bara ett hål som ska lagas, inte bara ett besök. Och pengarna hoppas jag att dom löser sig, jag ska på soc nästa vecka, hoppas verkligen att dom inser att jag behöver hjälp för att kunna betala tandläkaren...
 
Så ja, så ser min dag ut. Hoppas att den blir bättre. Hoppas eran dag är bättre, det är ju fredag, det ska vara en glad och pepp dag.
 
 
 
 
Tooth ache from hell, which means that I´m actually looking forward to a visit to the dentist. And I actually jumped out of bed (out of my sofa) to the laundry room this morning, one of my cat pee´d in my bed last night, I have to wash everything. Can´t wait to sleep in my bed tonight... But overall, a pretty bad day...
 
 

Kommentarer:

1 Lotta:

Önskar dig jävligt mycket lycka till och hoppas det löser sig.
Är glad för att jag hittat din blogg.
KRAM

Svar: tack så jättemycket, för båda delarna :)
Miss Kitten Heart

2 Piglet:

Lycka till hos tandläkaren! De är inte farliga, jag lovar. Även om de inte är så roliga att hälsa på heller ...

Svar: en kindtand drogs bort, ingen höjdare direkt, även om det i längden betyder att jag slipper ha ont
Miss Kitten Heart

Kommentera här: