sotträskliden

Min mormor och morfar bodde i Sotträskliden, en liten liten by (bestående av en enda gård) 2.5 mil söder om Arvidsjaur. När jag var liten, så var vi där mycket, sedan mamma dog, så var vi där betydligt mindre ofta.Vi har haft så mycket roligt där, många bra minnen, och det känns sorgligt att veta, att den delen av våra liv är borta för alltid så fort vi fått huset sålt. Det blir en massa bilder, på gården, huset, naturen omkring... En bildbomb helt enkelt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
Norrland blir inte vackrare än såhär!
 
 
 
 
 
 
Inuti bodarna hittade vi en del som kanske klassas som skräp av en del, och som skatter av andra. Harungar är alltid skatter! Riktiga skatter kändes mammas skolböcker från 8:e klass som!
 
 
 
Lots of photos from my maternal grandparent´s house, and the nature surrounding it. So beautiful!
 
Spara

Kommentarer:

1 Angelica :

Hejsan. Det är mina svärföräldrar som äger det nu och dom säger då att du är så välkommen och tittaförbi om du har vägarna igenom. :)

Svar: vad roligt att höra, det ska jag komma ihåg! tack!
Björkholmen Redux

2 Alicia:

Tack för att du delade med dig i kommentarsfältet om vår Farfarstuga, Malin! Jag är ledsen att det tagit mig så lång tid att svara på det här. Blir så himla arg och ledsen att inse att det som hände oss inte är en engångsföreteelse utan förhållandevis vanligt om en ska tro den respons jag fått. Det blåser luften ur mig på något vis och jag blir så himla less. Men att det kan falla sig så som i ditt fall, att hon som flyttar in hittar dig och välkomnar dig in att titta, det gjuter nytt hopp!

Svar: jag har inte velat åka förbi den vägen, ifall huset hade rivits och allt var förändrat, så det ger absolut hopp att veta att det har flyttat in nya människor där!
Björkholmen Redux

Kommentera här: