från små äpplen till stora

Hos mig är det ett mirakel om något behåller sitt utseende mer än ett år, det mesta gör jag om åtskilliga gånger... Dom här kuddarna har faktiskt varit brunäppliga i flera år, jag tycker fortfarande mycket om tyget, men det bruna känns så dystert mot min i övrigt färgglada inredning. En sån tur att jag hade ett annat äppeltyg på lut!
 
 
  
Jag gjorde kuddöverdragen enklast möjliga, som ett vanligt örngott, och rätt mycket mindre än kudden inuti, så att dom blir puffiga. Min systerson Colin tycker att kuddar på golvet är en fantastiskt mysig idé! Jag håller  med honom!
 
Tyget heter "Frutto", av Sven Fristedt. Stora äpplen, som sagt!
 
 
 
I got tired of my old cushions with brown apples. Fortunately I had another apple fabric in my stash - I love the huge red apples on this one!

Kommentera här: