korsstygn

Sitter och syr korsstygn framför TV:n, det var inte igår kan jag säga. I slutet av 90-talet broderade jag en del, mest kossor faktiskt. Mitt kök, och alla köksprylar, var blått blått blått, och så samlade jag på kossor. Nånstans tror jag att mina korsstygnskossor finns kvar, hoppas det i alla fall.
Och alldeles strax ska jag åka på jobbet och hämta mina svetsgrejer, för jag ska åka till Rossön och svetsa några dagar. Det blir bra, hoppas och tror jag, jag får svetsa men jag slipper gubbarna på jobbet.

Kommentarer:

1 Anonym:

Bloggen är superbra. Hopplock av nästan allt jag gillar. Jag jobbade fem år bland surgubbar så jag tror jag vet hur du har det. De gillade väl inte att jag skar stål lika bra som dom. Jag bytte jobb till slut. Hoppas du inte behöver göra det. Heja dej!!!!
Aka

Svar: tack för dom värmande orden!nej, jag är inte kvar där, det slutade med sjukskrivning, som slutade i varsel - hälften av oss fick gå pga nedskärningar. rätt skönt faktiskt, att beslutet fattades åt mig!
Björkholmen Redux

Kommentera här: