julat

Helgen spenderade jag med att jula till det hemma, som tidigare sagts. Jag är himla nöjd, jag brukar aldrig vara den som pyntar mycket, men i år gör jag tydligen det. Eller mycket och mycket, jämfört med många, så är jag fortfarande väldigt minimalistisk i mitt pyntande, nu är det bara granen som ska upp, så är jag i princip klar sen.
 
Min nya adventsstjärna, den är inte så stor, men väldigt fin!
 
Tomten fick flytta till vardagsrummet, så fick skrivmaskinen sällskap.
 
Funkar bra tillsammans!
 
Julig duk, adventsljusstake (båda loppade) och en liten liten gran, med pyttepyttepynt i.
 
  
   
   
Julbonaden hamnade i köket, i brist på plats. Fast den funkade bra i köket, jag är nöjd!
 
Virkad stjärngirlang. Jag funderar på att bygga på girlangen lite, den ser lite tom ut.
 
Massor och massor med ljus. Det går åt ganska mycket ljus hemma hos mig! Och julkalender på TV:n, just den här är Julpussar och stjärnsmällar, från 1987 om jag inte missminner mig.
 

Kommentarer:

1 jessicapersika75:

Vad juligt!!! Myssss!!! Önskar jag kunde komma och hälsa på snart......

Svar: kom på jullovet!
malinmaskros

Kommentera här: