dominoeffekt

Min lillasyster Jessica och hennes barn är som sagt här och hälsar på i veckan, och vi har just ätit en massa god mat, tacos och marängsviss och cupcakes och muffins (allt efter smak och storlek på magen). På något sätt blir maten alldeles extra god i trevligt sällskap, och mina systrar är det trevligaste sällskap jag kan tänka mig. Synd att syster Linda och hennes Leo saknades, annars var vi där allihop. Alldeles för långt mellan gångerna det händer!

Bra sorters vänner har jag också, för i helgen får jag hjälp att måla om i lägenheten. Väldigt bra, för själv har jag dragit på det i två års tid. Bra tajming är det också, för i söndags plockade jag ner dom hyllor som ska flyttas till min matplats, och så målade jag första lagret vit färg. Ett lager färg ska till, och en tapetsnutt, så är det bara att hänga upp dom på min snart nymålade vägg. Då kan jag flytta glas och porslin från köksskåpet, och flytta mat från köksbänken till köksskåpet (och så kan jag kalla det skafferi!), och så slipper jag en belamrad köksbänk. Det är vad jag kallar dominoeffekt! Jag visar förstås bilder när jag är klar, det är vad jag brukar göra ju. :)





I just had dinner with three of my four sisters (and their families), it´s a shame it can´t happen more often.

And it looks like there will be some walls painted this weekend! Yay!

Kommentera här: