superloppat

En del av tjusningen med att gå på loppis, är att det är så oförutsägbart. Visst hoppas man alltid på det där jättefyndet, men ibland går man hem tomhänt, ibland hittar man nån enda sak som är ok, och ibland så måste man lämna kvar saker för det finns så himla mycket bra. Idag var en bra dag - jag fyllde en kundkorg med råge, för 230 kr, och lämnade ändå kvar en massa saker jag ville ha. Som en soffa - en jättefin grön sjuttiotalssoffa i gott skick för 200 kr. Jag hade inte dom pengarna, och inte möjlighet att ta hem den. Men finns den kvar nästa gång, då slår jag till! En soffa behöver jag ju, och den skulle vara en helt godtagbar ersättning för den jag har nu. Å, förresten - skulle behövt måla lite mer vardagsrumsvägg, för i veckan hämtar jag en till ersättning (hur den nu ska gå in i bilen...), en hög vit Billyhylla, precis vad jag behöver. Men innan jag ställer den på plats, så skulle väggen bakom ha målats...


Titta en sån massa saker! Julgranskulor, en instamatic-kamera, en snöbollsljuslykta (hur många behövs innan det är en samling? två räcker inte, eller hur?), en melittahållare (inte till kaffe, utan till diverse saker som behöver avvätskas), en visp, strumpstickor, Evas Kalender (1983-86, fast 60-talet är bäst), ett par Wahlströms flickböcker...


Ett påslakan, två örngott (av nån anledning hittar jag bara orange sängkläder...), ett randigt lakan (som ska sys saker av), en liten duk och en blårosig gardinlängd. Likadan som dom jag redan har.


En assiett, en djup skål, ett glas, och nej - inte sugrör utan strumpstickor.


Tre ljusstakar i trä. Dom kommer troligen att målas om, även om den mörkblå färgen var fin...


En hög med böcker, bara för att dom var så fina. Kostar dom 5/10 kr styck, då kan man göra det. Sen kanske jag läser dom nån gång också, men under tiden ska jag komma på ett bra sätt att visa upp dom. Förresten. Klickade ni på dom sista länkarna där, så kom ni till en rysligt bra blogg - fina bilder, fin lägenhet, bra loppisfynd. En bloggare helt enligt min smak!

En sak som är mindre bra med att handla sina ägodelar på loppis, är att om man vill ha en till, då är det inte världens lättaste att hitta. Om ens möjligt. Som när Beppe idag hedde min fina uggla i golvet, och den gick sönder i tusen bitar. Ledsen och arg blev jag...




I had great success thrifting today! This is all from one shop - can you believe it! And it all cost about $20!

Kommentera här: