gamla gardiner

Ett av dom första ställena jag kollar på när jag loppar, är textilavdelningen - dukar och gardiner och tyger i allmänhet. Oftast använder jag dom sen inte som det ursprungligen var menat, utan klipper sönder och syr nytt. Lapptäcken, t.ex - det finns inget finare än lapptäcken gjorda på vintagetyger. Men en del får fortsätta sina liv som gardiner och dukar, som den här högen med gardiner. Fast dom flesta har jag inte hunnit inviga än, jag vill måla klart vardagsrummet först, det känns som ingen mening att sätta upp gardinstänger innan väggarna är målade.


Dom två översta är bara en våd vardera, och den nästföljande är lite kort. Antingen får jag pussla à la dottie angel, eller så använda dom till nåt annat...




Some of my collection of vintage curtains. Aren´t they pretty? :)


Kommentera här: