man ska aldrig säga aldrig, men nu säger jag aldrig...

I mitt hem slipper aldrig nånsin in:

shabby chic - fattigmanssilver, luffarslöjd, mjölsäckar, madonnor, fuskslitet vitt, glasklockor... alla shabby chica bloggar och hem ser likadana ut, jättetråkigt...



furu - jag är uppväxt i Norrland på 70- och 80-talet... furuöverdos, kan man väl kalla det...



ek - 2000-talets början innehöll så mycket ek, att jag fick en överdos utan att ha haft en enda eksak innanför dörrarna... hemskaste hemska är väl ett ekkök, med ekgolv och så köksmöbler i ek... brrr!



80-tal - spegelväggar, krom, svart, tredelade spegeltavlor, pasteller, plyschhörnsoffor, jättesolfjädrar, porslinsdjur, glasbord, puffiga skinnsoffor, mässing, furu, djurmönstrat... det finns inga gränser för hemskheterna man inredde med... och många av dessa är sånt som jag trånade efter och ville ha på mitt rum...



panelgardiner - helt enkelt så jäkla fult...



minimalism - vitt, sterilt, känslolöst, kallt... usch!



Det här måste vara det fulaste blogginlägg jag någonsin har skrivit... lol! Berätta nu för mig - vad är det fulaste ni vet, vad slipper aldrig innanför era dörrar?


Och eftersom fult måste balanseras med fint, så varsågod - sånt här får komma innanför min dörr vilken dag som helst!


(klicka på bilden för fler bilder!) - en massa färger, och så tavelväggar förstås...


egenhändigt skapat (eller av någon annans händer) - jag tycker om att se avtryck av mänskliga händer


blandad kompott i porslinsskåpen, och fina mönster...


(klicka på bilden för ett jättefint hem och en bra blogg!) - vintage och retro


...kitsch...

Vad säger ni, har jag uppvägt alla hemskheter nu? Jag tror det, ingen risk för mardrömmar inatt, jag ska bara drömma om fina saker... :D




The top six photos demostrates six things that will never be in my home, it´s things I find undescribably ugly: shabby chic, pine, oak, 80s, straight narrow curtains, minimalism... Tell me - what do you hate in decorating?

And to end with something pretty, some things I really like: colour, handmade things, mix and match, vintage and retro, kitsch...

And I realize that for many people this would be the complete opposite. I´m just happy I´m not one of those - I wouldn´t survive withtout a healthy dose of colour. I know - I´ve tried!