zine love

Minizine-swappen går bra - alla minizines är här (utom ett), och jag är klar med mitt, kopiering och allt - det är snart dags att skicka ut till deltagarna. Och jag är glad att jag genomförde den här swappen, fast jag blev less och bara fick lust att kasta in handduken ett tag. Nu tänker jag att det kanske till och med blir ett till...

Och apropå zines, tack vara kreativa generösa iHanna, så är jag numera ägare till mitt allra första zine, eftersom vi kom överens om att göra ett byte: hennes Mettazine mot mitt, som inte är färdigt än (även om det faktiskt närmar sig, jag har inte alls mycket kvar att göra, och nu funderar jag också på vilka inclusives jag ska inkludera). Vi passar också på att byta atc´s, och så skickar jag mitt minizine, och par andra saker som jag inte ska orda så mycket om... Hannas första paket har ännu inte nått henne, jag vill inte förstöra någon överraskning... :D Några bilder ur ett väldigt trevligt Mettazine (gå till Hannas blogg för mera ögongodis, och köp ett eget ex i hennes shop!):





Och jag måste säga, att jag har defintivt fått mersmak på zines! Både genom att faktiskt kunna lägga händerna på ett i verkliga livet, och genom att snart vara klar med mitt eget. Jag har anmält mig till årets zineswap (kika in för att se tidigare års bidrag!), men kommer sen också att lägga upp mitt zine till försäljning på etsy. Jag kan säga på en gång att mitt kommer att bli dyrare än Hannas, då det är i färg - färgkopiering är inte billigt... Zines räknas som tur är också till handgjort, så det faller absolut inom ramarna för mitt handgjorda/begagnade år (som faktiskt är i full gång - än känns det riktigt bra!), så jag kommer att köpa ett zine den här månaden, jag hoppas att det jag tänkt köpa finns kvar när mina pengar till slut kommit in på mitt paypal-konto...

Alltså - tack Hanna, för att du ville byta zine med mig! Jag är glad och tacksam, och gillar verkligen ditt Mettazine! Och mitt kommer att dyka upp vad det lider...




My mini zine swap is going really well, I´m just waiting for one last zine, and then I can send back the returns to the players. I´m happy I stuck with it, because it really has been fun, even though I didn´t feel like doing it for the longest while.

And talking about zines. Thanks to the very creative and generous iHanna,
I´m now the prown owner of my very first zine, because we decided to do a trade, her Mettazine for mine, which isn´t finished yet (even though it´s getting closer, I just have a little bit left to fill, and I´m also thinking about inclusives). We´re also trading atc´s, and I´m including my mini zine and a couple of extra thingies too. The photos are from her very nice Mettazine, take a look at her blog for more eye candy, or buy your own copy in her shop!