jag gillar verkligen inte att flyttstäda...

Jag hade i min enfald trott att en halvtimme (mellan NCIS och Halv åtta hos mig) skulle räcka till att städa badrummet. Torka väggar och duschkabin, det borde inte ta nån längre tid, eller hur? Oj, oj, oj så fel jag hade... Väggar och rör och badrumsskåp är klara i alla fall, men efter två varv på duschkabinen, så måste jag prova svinto. Jag säger bara ett ord: kalkavlagringar. Ok, två ord till: städa oftare. Jag dammtorkar så gott som aldrig, men det känns som det är dags att börja, då skulle det verkligen bara ha räckt med en avtorkning idag. Men bor man i en liten lägenhet med två katter, tja - städa oftare. Jag var ju hur bra som helst på att städa varje dag ett tag, men det hann tyvärr inte bli en vana. Nu ska det baske mig det. Jag ska få Monica Geller att se ut som en stökpelle. Eller ja, dammtorka ibland... Vill ju inte hamna på Rent hus på TV...




Ok, so cleaning the bathroom wasn´t the fast and easy job I had thought it was. The half hour I had thought would duffice didn´t, not by a long shot. I need to scrub on the shower some more, just need to buy some scrub pads. We call it Svinto, or "steel wool", what´s the English word for it?