lev saftigt!

Jag vet inte om ni har lyckats missa att jag har en slags guru, Suzi Blu. Både när det gäller konst, och när det gäller livsfilosofi - den kvinnan har mycket bra att säga, många saker jag skulle må bra av att lyssna på! Just nu är mitt mål att leva saftigt - att leva på ett sätt som är bra för mig, och som får mig att må bra, och att uppskatta de små sakerna i livet. För mig idag, så har det varit: att fortsätta jobba på att kunna leva på mitt målande, att gå ut en sväng i solen, att krama mina kissar, att verkligen uppskatta mina vänner, att äta palt, att se på framtiden med tillförsikt... Att leva saftigt är tvärtom mot hur jag har levt i alldeles för många år, jag har alldeles för länge grävt ner mig i allt som varit, och har inte vågat se ljust på framtiden och på min förmåga att påverka den. Nu håller jag på att påverka min framtid! Nu lever jag saftigt!

Gör du också det?


Dom här koi-fiskarna är väldigt mycket saftiga för mig - egentligen är jag rädd för fiskar, men jag blev helt förälskade i dom. Jag tog så många kort på dom, att batterierna i kameran tog slut...

These koi fish represent juicy for me - I´m actually afraid of fishes, but I fell head over heel in love with these gorgeous beings...






I´ve gotten myself a guru, or mentor, both in art and in life, Suzi Blu. That woman has a lot of wise things to say, things I really would be better off if I listened to. Right now, my goal is to live juicy - to live in a way that´s good for me, and that makes me feel good, and to appreciate the small things in life - it isn´t always about the big gestures. Today it has been: keep working on painting for a living, taking a walk in the sun, cuddling my furbabies, really appreciating my friends, eating palt, looking at the future with hope... Living juicy is the opposite to how I´ve lived my life for too many years, I´ve dwelled in what has been, not daring to look brightly at the future, and on my ability to affect it. Now I´m affecting my future! Now I´m living juicy!

Are you too?