några fler halloweenfilmstips!

 
Alla som känner mig, kommer att bli lätt chockade av följande erkännande: jag gillar INTE att se jul i affärerna redan... Jag som brukar börja längta efter jul redan mitt i sommaren, i år har jag inte gjort det, i år har det helt tagits över av Halloween, och det är Halloween som borde få ta plats ett tag till, tycker jag. Kan man inte vänta med allt juligt tills i november åtminstone? Kan vi inte få halloweena färdigt först? (Och ja, det låter som att en utomjording har tagit över min kropp när jag säger det, men jag är helt enkelt inte redo för jul än! Jag kommer att ha kvar Halloween ett tag till!)
 
Det är faktiskt bara fyra dagar kvar till Halloween, och det är nästan ingenting, oj vad oktober har gått fort! För mig så är film och tv viktiga delar i högtidsmyset, dom gör mycket för att få in rätt stämning, och eftersom jag tillbringar mycket tid i soffan, så gör jag gärna den tiden så mysig som möjligt - film/tv med te och handarbete, för mig är det bland det mysigaste jag kan tänka mig! Jag har tipsat om filmer/serier flera gånger:

fem riktigt mysiga halloweenfilmer för hela familjen

Idag blir det ett sista tips innan Halloween är här, några filmer som jag helt och hållet har glömt bort i tidigare tipsinlägg. En del är väldigt familjevänliga, andra kanske man ska se utan småbarn, alla är klassiker, och även om alla inte är just "halloweenfilmer", så är dom väldigt halloweenvänliga ändå. Om ni är som jag, och gillar att mysa framför TV:n (eller framför datorn, som jag gör - jag har inte haft TV på många år), så kika och se om några av mina tips faller er i smaken! Dom är bra allihop, tycker jag, och ingenting är skräck (jag vet att det är grejen för många i halloweentider, men jag gillar helt enkelt inte skräck - lagomt spooky räcker bra för mig!), och allihop ger mig alla halloweenkänslorna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag var ju med Alice till veterinären igår, det gick bra (hon var duktigt, hon piggnade till snabbt efteråt, och hon mår bra nu) och det gick mindre bra (hon fick dra flera tänder - vi måste jobba ännu mer på tandborstningen). Jag passade också på att fråga om hennes bråkande mage, men veterinären lät inte speciellt bekymrad över den, och tyckte att jag har hanterat den bra, och bara att fortsätta på samma spår tills det är bra (det har inte varit superilla alls, bara att jag inte har råd att föda min hund med kött, som tur är så verkar det vara på bättringsvägen nu, håll tummarna!).
 
Som tur är, så kostade det mindre än vad jag hade förväntat mig, och betydligt mindre än vad jag började föreställa mig när hon började dra tänder, så gissa vad? Jag lyxade till det med halloweentröjor på rea, med rabattkupong, hos Shein... Jag är helt emot fast fashion, och jag har absolut inte råd med fast fashion, men det här var i princip loppispriser, och halloweenkläder (inte utklädnader) är nästan omöjligt att hitta secondhand, i alla fall här uppe. Så jag ser det här som den lyx det faktiskt är, men också som en investering (om man kan se 100% akryl som en investering...), och som någonting som kommer att ge mig en massa glädje. Ifall storlekarna funkar, och tröjorna passar, förstås - jag tog i med storlekarna, men frågan är om jag tog i för mycket, eller om dom är så små i storlekarna att dom ändå är för små. Jag håller tummarna och hoppas på en fullträff! Tyvärr så dröjer det innan dom kommer, i slutet på november stod det på ordersedeln, så det bli lagom till jultröjesäsongen. Det funkar, det också! 
 
Nu tänker jag sträcka ut mig på soffan och kolla på Project Runway, och skulle jag somna så är det helt ok (Alice sprang ut och kissade tre gånger inatt, så sömnen blev det inte så mycket av med...). Kan ni inte trycka igång en halloweenfilm (flera av dom jag tipsat om finns på netflix, förresten!), så kan ni alltid lyssna på en halloweenspellista!
 
 

Kommentera här: