halloweentecknat

Bara ett supersnabbt inlägg (det blir visst mycket Halloween nu, och mycket film/serie/video-tips, men det är så jag funkar - ibland blir det som ett stim av inlägg på samma tema, och nu är det halloweenälskarnas tur att ha tur!), jag ska sedan lyfta på rumpan, koka en kopp te till, måla lite på ett ATC-kort medan tevattnet kokar upp (det är så jag gör det, för att få in några minuters målning när lusten inte riktigt vill infinna sig), och så titta på Ratatouille (det blir också ett inlägg framöver, film/serie-tips på mattema, jag blev inspirerad av filmen jag såg igår!). Inspirerad av inläggen med gamla tecknade julfilmer, så kollade jag på youtube ifall jag kunde hitta några gamla halloweenfilmer också (jag visste förstås att det finns en del gamla Silly Symphonies, och den klassiska It's the Great Pumpkin, Charlie Brown, som tyvärr inte finns på youtube). Gissa vad? Det finns massor! Jag delar med mig av några spellistor fulla med halloweentecknat, så kan ni spara vad ni vill, och så har ni en massa att titta på framöver när ni är på halloweenhumör!
 
 
 
 
 
En del filmer förekommer på fler än en spellista (eller på alla spellistor, rentav), ni får hoppa över sånt som ser bekant ut. Eller gör en egen spellista, med alla era favoriter bara! Dagens soundtrack blir också en tecknad halloweenfilm, av någon anledning så har jag fastnat för den här söta lilla duetten!
 
 

Kommentera här: