piffar stolpar

Sedan mössan blev klar för en vecka sen, så har det varit stiltje i skapandet. Jag har försökt börja sticka ett par sockar, men efter att ha börjat på dom och sen repat upp sådär fyra gånger (eller om det var fem...), så gav jag upp dom, i alla fall för stunden. Efter att ha tittat på inredningsinspiration (för första gången på ett bra tag!), så blev jag sugen på att fixa hemma, i stället för att måla (som jag gjort mycket i sommar) eller fixa till garderoben (som jag haft ett ryck på den senaste månaden). Men vad? Jag har ju min påbörjade vägg i trappen, men just nu kände jag inte för att tapetsera (jag ska försöka få klart den i veckan, det gäller att passa på när jag har lust att inredningsfixa!), jag vill kunna sitta i soffan och titta på film/tv/video samtidigt, och då är det alltså något i handarbetsväg som gäller. Sen kom jag på vad jag faktiskt tänkt göra ett bra tag!
 
Ser ni stolparna vid min infart? På var sida om infarten är det djupa diken, för att inte riskera att missa infarten och hamna i ett dike, så har jag satt upp stolparna. För att bara trä är trist, så klädde jag dom i virkade överdrag (jag återanvände överdraget jag hade på balkongen i min förra längenhet!), och sen så satte jag reflexer längst upp, så dom syns i mörker också. Ibland så är jag praktiskt också, och tänker inte bara på utseendet! ^_^ (Jag letade efter ett annat inlägg, och hittade det här - stolparna när dom var nyklädda - så färgglada dom var då, så blekta dom är nu!) Nu efter åtta år så är dom virkade överdragen mer än lovligt slitna, färgerna har blekts, och på den bortre stolpen så har katterna klöst dessutom, så det är inte bara slitet utan ordentligt trasigt. Så nu har jag satt igång och virkat nya överdrag! Det kommer att bli så färgglatt och fint igen, och dessutom så har jag en reflexremsa liggande, fyndad på loppis för några år sedan, och sedan undanstoppad för just det här tillfället! Perfekt projekt lagom till hösten, och lagom till att det kommer att behövas reflexer igen!
 
Jag funderar också på att sätta mig ner och bläddra igenom gamla handarbetsböcker efter något pyssligt att göra till huset, det här är bara en del av det jag har, sånt här hör till det jag gärna köper på loppis! Filten i bakgrunden förresten - här får ni ett superenkelt knep för att sticka en väldigt färgglad filt: använd självmönstrat raggsocksgarn i olika färger, och sticka sedan ränder med dom olika garnerna. Det blir väääldig färgglatt! ^_^
 
Imorgon får ni se ett par bordspiff, jag har pyntat om både köksbord och soffbord. Just nu ska jag göra mig en kopp te (jag har fått hem min termos, så nu gäller det att se om den håller värmen!), virka stolpöverdrag och kolla på Riverdale. Jag har inte lyckats se klart serien, den var bra i början, och sen spårar den ur mer och mer, och när den verkar ta sig igen, så spårar den ut igen... Men, jag läste en artikel om hur serien slutar, och även om det låter crazy bananas, så vill jag se det, för det ser samtidigt ut att vara ett fint slut. Så nu måste jag alltså ändå kolla klart serien... Förresten, minns jag rätt, så dyker Sabrina (från The Chilling Adventures of Sabrina) upp i serien i säsong sex (jag är nästan klar med säsong fem), och det vill jag se! Sabrina är en serie jag bitvis gillade väldigt mycket, även om den också spårade ur bitvis, särskilt det sista avsnittet, det blev inte bra alls...
 
Och apropå häxor (Sabrina alltså, hon är en häxa), så blir det ett årstidsenligt häxigt soundtrack idag:
 
 

Kommentera här: