en hög med gamla julfilmer

Det är första december idag, julen är officiellt igång, första advent var i förrgår, julkalendern startar idag (det är för tidigt att säga vad jag tycker om den, men det ser intressant ut!), svt's öppna arkiv är nypåfyllt med julkalendrar (jag började titta vidare på Kaspar i Nudådalen, jag började se den förra året, men såg inte klart den då - det är en riktigt mysig, julig kalender!), och vi har riktigt härligt decemberväder ute - skulle dom kommande tre månaderna vara som idag, så får vi helt perfekt vinter i år! Det är alltså en helt perfekt dag för att tipsa om lite julfilmer!
 
I och med Kalle Anka på julafton, och med tanke på hur Disney nästan blivit synonymt med jul här i Sverige, så är det inte konstigt att dom flesta har koll på gamla Disneyfilmer. Det finns förstås andra gamla tecknade julfilmer, jag tänkte bjuda på mer amerikaniserad jul som tillskott till Disney. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så avslutar vi med en matchande julspellista. Jag har förresten flyttat runt lite bland mina julspellistor, jag hade två stora samlingslistor, dom har jag tagit bort, men sparat alla individuella julskivor som fortfarande kändes intressanta. Det betyder att jag har en hel hög med julspellistor/julskivor till att dela med mig av i december!
 
 
 

Kommentera här: