målarmåndag - en bauer och en korpman

Dagen har flugit iväg rätt ordentligt, jag for ut redan klockan nio, för en tand skulle rotfyllas, och efter det var jag till RK och köpte en tavla på beställning (en bekant har målat den, och ville gärna ha tillbaks den), och så var jag upp till Maria ett tag, som vabbade hostig dotter. Sen lill-Ica en snabbis (har en pizza hemma som behöver bearnaisesås), Dollar Store en snabbis (har en hund som måste ha hundgodis hemma, och jag som behövde lakrits), och så kikade jag in på en loppis som äntligen öppnat för sommaren. Där blev jag stående ett tag, och surrade med ägaren, bland annat så pratade vi relationer och hur man träffar en partner, och om det är svårare eller lättare när man blir äldre (det är tjusningen med loppis, man vet aldrig vad man hittar - det kan vara grejen man letat länge, eller grejen man inte visste att man behövde, eller en stunds surr om precis vad som helst). Och inte ens efter det åkte jag direkt hem, för då skulle jag lämna en kruka och en bok - krukan jag köpte i fredags, fick ett nytt hem idag (det är egentligen mitt drömjobb, att köpa och sälja fina saker). Så jag har alldeles nykommit hem nu, det blev en heldag!
 
Idag blir det målarmåndag, och två färdiga ATCs, som också betyder att alla mina kort till Fave Artist-swappen jag är med i, är färdigmålade och ivägskickade. Dom ska till Tyskland, hoppas frakten går snabbt, trots corona! Det här sista kortet, är ett tackkort till värdinnan, det är ett hästjobb att hålla i en swap, och jag brukar måla ett extra kort till värdinnan som tack för allt hennes jobb, Hennes önskekonstnär var John Bauer (hon är också svenska, fast hon då bor i Tyskland, därav så har hon koll på Bauer), så jag målade av en del av en av hans målningar.
 
Vi passade också på att göra ett ATC-byte på sidan av, när vi ändå skulle skicka post mellan oss. Hon önskade sig en birdboy, och det är verkligen ett tema som kan tolkas hur som helst. Jag tänkte åt vildvittrehållet, fast en man då. Jag vet inte vad jag tycker om den, den känns inte helt hundra, jag fick den inte att fungera, men jag vet samtidigt inte vad jag ska göra för att åtgärda den. Så jag hoppas verkligen att mottagaren gillar den ändå - ibland visar det sig att dom jag tycker sämst om, tycker andra om bäst, och vice versa.
 
Jag har ett par ATCs till som ska målas, en tror jag ska bli en björn, den andra vet jag inte riktigt (därav att den fortfarande ska målas, jag har skjutit på den ett tag...), nu när det är lite svalare igen så kanske jag får tillbaka målarlusten! Med den senaste tidens värme så hade jag ingen lust och ingen ork till nånting, hoppas att jag piggnar till så att jag kan utnyttja den här veckans väder!
 

Kommentera här: