ame LIFE - hemma hos

Jag har målat lite i helgen, men inte nog för ett målarmåndagsinlägg (jag håller på med att måla en uppsättning matryoshkor till en kompis, jag är snart klar med den tredje, som är den jag har målat på i helgen). Jag har också stickat en del i helgen, den första av mitt par hålkrusmuddar är snart klar, och jag känner det i händerna - tunt garn, tunna stickor, och så stickar jag så tätt jag kan, särskilt fingerlederna i högerhanden är ganska ledsna...
 
Eftersom jag inte har något egenskapat att prata om idag, så tänkte jag dela med mig från ett av mina favoritkonton på youtube, ame LIFE. Jag har delat henne förut, men idag tänkte jag fokusera på hennes hem - det är så mycket i det som är så himla fint! Jag gillar inte allting, men det är så det oftast är - inte ens hemma hos mig så gillar jag allting, och här försöker jag ändå att bara komma hem med saker som jag älskar. Det syns att hon gillar Amélie från Montmartre och Wes Anderson, och att hon gillar att gå på loppis. Det syns också att hon har mycket pengar att röra sig med, för det är mycket i hennes hem som kostar en massa också (doftljus från Gucci, liksom - det är inte billigt!), men just dom detaljerna väljer jag att se som tittgodis. Andra detaljer kan jag se som inspiration, sånt som jag kan åstadkomma hemma, eller något liknande i alla fall! 
 
Först några bilder, sedan några videos (slå på textning)!
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag känns ha två alternativ för dagens soundtrack, antingen Wes Anderson eller Amélie från Montmartre. Det blir Amélie!
 
 

Kommentera här: