ame LIFE

 
Jag hittade en ny trevlig youtubekanal idag, och den tänkte jag tipsa er också om! Jag har mer än en gång delat med mig av en av mina favoritkanaler, Choki, och den här kanalen, ame LIFE, påminner mycket om den! Det är också en japansk vloggkanal, det är mycket matlagning, det är en massa fina saker hemma, det är en estetik helt i min smak, men i stället för att ha två katter som Choki, så har hon tre små hundar (det ser ut som pudelblandningar eller nåt, jättesöta i alla fall!). I likhet med mig, så gillar hon att omge sig med alla sina favoritsaker, hon inspireras av filmer hon sett, och gör om ofta hemma. Jag gillar det, och håller just nu på att sträcktitta på alla hennes videos!
 
Jag blev förresten alldeles inspirerad mitt i en av hennes videos, så jag pausade och gick och rörde ihop en liten sockerkaka med violsirap och rosenvatten, jag ska ut med Alice nu, men när jag kommer in så blir det en bit sockerkaka och en kopp te. Smeten smakade rätt mysko, men förhoppningsvis så blev smakerna bra efter att sockerkakan gräddats. Blev dom inte det, så var det å andra sidan inte första gången som jag misslyckats i köket...
 
 
 
 
Ame är ett Wes Anderson-fan (det kan man nästan gissa bara av att se den röda tapeten med zebror på!), jag gillar dom filmer jag har sett, men har inte sett så många - mest av allt gillar jag hans estetik. Och idag känns en Wes Anderson-spellista som ett lämpligt soundtrack!
 
 

Kommentera här: