flyttar runt på grejer

Kan man inte göra om i det stora, så kan man för det mesta i alla fall göra om i det lilla! Den här lilla piedestalen fick jag av min granne Gerd i höstas, hon rensade ur garaget och jag fick kika ifall jag hittade något jag ville ha (jag hittade lite av varje!). Den har stått på soffbordet sen jag fick den, jag ställde den i mitt gamla tennfat, som jag hade fyllt med kristaller, men nu ville jag ha lite förnyelse! Jag gillar att ställa små piedestaler och pallar och sånt på fönsterbrädan, det blir mycket finare och mer levande om man har nivåskillnader på blommorna, och inte bara ställer dom på en rad, och den här piedestalen rymdes som tur är i köksfönstret. Bara tre av mina växter var lagomt stora, så den fjärde "hyllan" fick en snäcka istället. Inte det bästa alternativet, men det duger tills jag hittar något bättre!
 
Man behöver inte alltid köpa nytt, för att förnya hemma, utan ofta räcker det med att flytta runt dom saker man har, eller plocka fram något av allt det som gömmer sig i skåpen och ställa undan det som redan står framme - man blir lätt blind för sina saker när det alltid är samma grejer på samma platser! Å andra sidan - jag börjar vara rätt less på det jag har, och skulle gärna vilja ha in lite nytt i alla fall (eller nygammalt, som det blir i mitt fall, eftersom jag köper allt secondhand), men tills dess, så gör jag vad jag kan med vad jag har.
 
Jag har förresten börjat spackla den sista väggsnutten i köket, den som är mest att spackla på, och svårast att få jämn. Jag kom helt enkelt fram till, att den får vara lite ojämn, jag ska ändå hänga tallrikshyllan på den väggsnutten, så det värsta kommer att gömmas bakom den. Nu tog spacklet tyvärr slut innan väggen blev färdigspacklad (och jag kommer dessutom troligen behöva spackla ett lager till efter det här), så det blev en ofrivillig spackelpaus. Men jag har satt igång med det i alla fall, det är ett steg mot ett färdigtapetserat kök!
 
Ett 80-taligt soundtrack för idag, varför inte?
 
 

Kommentera här: