presenter från kanada!

Ibland är det extra roligt att kolla brevlådan (även när man får post man verkligen hoppats slippa få - tarotkortleken som jag väntar på, den som jag får gratis pga att dom hade stipendier att erbjuda, som jag kontaktade tillverkaren för att se till att inte riskera att få betala en massa tull - japp, det blev en massa tullavgifter ändå...) - jag hittade ett paket! Från Kanada! Från Audrey! För er som inte vet, Audrey är en av mina bästa vänner, hon bor utanför Montréal i Kanada, vi lärde känna varandra genom att byta mail art, och hon har varit hit och hälsat på två gånger. Jag ser fram emot nästa gång, och håller tummarna för att jag ska kunna åka till henne någongång också! Och ja - hon skickar visst överraskningspaket till min födelsedag också! *happy dance* Hon skickade paket förra hösten också, men då var det ett bytespaket, jag skickade alltså ett paket till henne också, den här gången var det helt och hållet ett presentpaket!
 
Kolla bara! Var och en av allting, skulle ha varit en jättebra present bara för sig själv, men hon skickade en hel hög med fina och bra (och goda!) saker! (Och om någon tycker att jag är skrytig som lägger upp sånt här på bloggen - teet kommer att ta slut, garnet kommer att stickas upp, och sedan är mitt paket (nästan) ett minne blott, i och med att jag lägger upp allt på bloggen, så har jag kvar det även när allt är slut och använt. Den enda gången jag inte lade upp ett paket jag fått, ångrade jag det efteråt, så ja - jag kommer att fortsätta att dela med mig av roliga paket!)
 
Vi tittar närmare på allting! Först fyra minihärvor med sockgarn från DeMaillesEnBas, i färger som kommer att funkar helt perfekt till min plan att tillföra mera Halloween i min garderob! Jag ska leta rätt på ett par riktigt bra sockmönster med fair isle-motiv, så ska jag sätta igång med att sticka dom i oktober. I december så brukar jag försöka sticka något juligt, så att sticka något halloweenigt i oktober känns som en framtida tradition jag kan leva med!
 
Å, och handfärgat sockgarn på merinoull, vet ni vilken fantastisk lyx det är att få sånt i present? Jag har bara råd med att köpa det billigaste sockgarn jag kan hitta (typ Socki Fine på adlibris, på rea), att sticka med "bra" sockgarner känns som att sticka med moln i jämförelse!
 
Projektpåsar (liksom garnskålar) måste man kanske vara en stickare/virkare för att verkligen uppskatta (och kanske måste man dessutom kolla på en massa stickpodcasts på youtube - där har folk alltid en massa fina projektpåsar!) - jag brukar alltid tråna efter dom som är sydda av dom finaste tygerna, som roliga halloweentyger tex. Den här projektpåsen från Dolphina bockar för två favoritmotiv - Halloween och Alice i Underlandet. Perfekt! Och storleken är väldigt bra, lagom till sockar i flera färger, tex, två nystan, sockar och stickor ryms alldeles lagomt!
 
Bäst av allt är nog ändå teerna, men bara för att jag kommer att få glädje av dom under så lång tid (jag har fortfarande sparat lite av en av teerna hon skickade för ett år sedan, jag ville ha kvar den till min födelsedag åtminstone), jag dricker ju mycket te som ni vet, det är en av höjdpunkterna i mitt liv (te, böcker, husdjuren - jag tycker om många saker, men dom tre är absolut livsnödvändiga), och extra gott te gör mitt liv extra bra! Förra gången var temat på teerna hon skickade lönnsirap, den här gången så är det ett pumpate och ett nötte - väldigt höstigt, alltså, och väldigt perfekt! Earl Grey citrouillé, eller Pumpkin Earl Grey, är vad det låter som - ett Earl Grey med pumpa och pumpakryddor i, det är väldigt, väldigt gott! Det andra teet, Noix magiques, eller Magic nuts, innehåller mandel, äpple och kanel, och jag har inte smakat det än, men det doftar himmelskt! Det doftar nötigt och kryddigt, och som att man skulle kunna äta det direkt ur påsen, och eftersom det inte innehåller något te, bara frukt, mandel och kryddor, så kan man säkert göra det också!
 
Alla teerna som Audrey skickat, både den här gången och förra gången, kommer från David's tea, en tekedja som tyvärr inte finns i Sverige. Tyvärr, säger jag, för dom sorter jag har testat hittills har varit otroligt goda, bättre än mycket som går att köpa i Sverige! Jag är otroligt tacksam för att jag har en vän som förser mig med såna här godsaker, förut har jag bara sett hauls på youtube, och suttit och trånat och önskat att jag åtminstone kunnat få smaka någon av teerna någongång. Och nu har jag fått det, och på sätt och vis blir det jobbigare när jag vet hur goda dom är. Men som sagt, jag är så tacksam för att Audrey gett mig möjligheten!
 
Och jag är förstås tacksam för att Audrey är en sådan god vän, och att hon skickar en sån trevlig överraskning till min födelsedag, jag blev otroligt glad! Tack Audrey - merci beaucoup, mon amie!
 

Kommentera här: