ny (men gammal) tröja, karenbritchick och förhoppningsvis nya glasögon

Pappa och hans fru är på besök från Vänersborg i några dagar, så jag har hängt med dom hos Maria igår, idag och så blir det imorgon. Trevligt bara att dom kommer, förstås, men en annan anledning som det är bra att få besök, är att jag kliver ur mina bekväma (och väldigt oattraktiva) hemmakläder, och klär på mig "riktiga" kläder några dagar. Det är något jag saknar med att bara gå omkring hemma - det känns helt meningslöst att klä mig bara för att vara hemma, då blir det typ leggings, klänning/tröja och sticktröja/kofta, och ofta samma plagg i en vecka - bekvämlighet är huvudsaken, och att håra ner så få plagg som möjligt. Men som sagt - superhärligt att få klä på mig lite också!
 
Den här tröjan plockade jag fram idag - jag köpte den på Röda Korset i vintras för en femma, en gammal Esprittröja i svart och glittrigt lila. Jag började dagen med en svart kofta, och planerade för svarta skor, till min gråa vida kjol, men efter att ha sett ett par videos med KarenBritChic innan jag for ut, så ändrade jag om lite. Plötsligt kändes grått och svart från topp till tå rätt trist, och jag kom att tänka på den här tröjan - jag kunde inte riktigt bestämma mig för hur jag gillade den när jag köpte den, den lila ribbade kragdelen är lite knepig att få till, är det en konstig polokrage eller ett väldigt generöst ok? Så jag lade i högen som skulle ut till dasset, och där fick den ligga. Tills idag alltså, när jag bestämde mig för att en lilaglittrig tröja är precis vad jag behöver! Jag bestämde mig för att kragen är ett stort ok, och den funkade faktiskt bra idag - jag ska se till att använda tröjan oftare framöver! Och på något vänster, så lyckas jag ha ett par lila sneakers (fådda av Suss om jag minns rätt), så det blev perfekt! Lila, svart och grått kändes mycket roligare och piffigare än svart och grått!
 
 
KarenBritChic, som jag just nämnde, är en riktigt kul modeperson på youtube och instagram, hennes stil är goals så att det ryker om man gillar kläder med lite edge. Gillar man klassiskt som inte sticker ut från mängden, då finns det många andra modemänniskor att inspireras av, då är det här inte ens cup of tea. Hon blandar stilar och silhuetter, och kombinerar med chunky skor och små nätta väskor - definitivt en personlig stil, och jag tycker att hon klär sig hur häftigt som helst! Jag rekommenderar absolut, om ni tycker att svensson klär sig ganska trist, och om ni vill ha tips på att vässa till eran egen stil! Mig fick hon som sagt att välja bort det säkra svarta, till förmån för lila glitter! 
 
På vägen ut, när jag var upp en snabbis och bytte plånbok (jag gör det ibland, jag har ett gäng att välja mellan), så reagerade jag på ett par gamla glasögon som jag skymtade i facket bredvid plånböckerna (jag har ett gäng sådana också, köpta billigt på loppis, ibland hittar jag ett par att sätta nytt glas i), och eftersom dom var brunsvarta, och eftersom jag tidigare på morgonen hade önskat att jag hade ett par mörka glasögonbågar att byta med, så provade jag dom lite snabbt, och kom på att dom funkar. Jag hade ett par gamla glas som skulle flyttas till nya bågar, och dom såg ut att möjligtvis kunna passa, så glas och bågar åkte ner i väskan, och jag stannade till hos optikern på väg upp till syrran. Det är på håret om glaset passar bågen, enligt optikern, men han skulle i alla fall försöka, så jag ska svänga förbi imorgon och se om jag har tur. I så fall så får jag mig ett par nya glasögon, det har jag velat ha länge - just mörka bågar saknar jag!
 
Mitt sällskap i bilen både på väg ut och hem var den här spellistan, i vanliga fall brukar jag lyssna på podcast, men jag kunde inte bestämma mig för vilken, så då blev det musik. Det funkade, det också! Klockan är inte mycket nu, men jag är helt slut av två dagars umgänge, Alice är också helt slut, så vi tänker helt sonika krypa ner i sängen med en bok - dessutom så är det rätt kyligt inne, efter att fönstret stått öppet till katterna. Det blir fantastiskt skönt att krypa ner under täcket!
 
 

Kommentera här: