målarmåndag - alice med zettikänsla

Förra målarmåndagen så målade jag zetti, och berättade om vad det är för något, och idag blir det zetti också. Eller ja, det är zetti-inspirerat i alla fall! Hon som jag målade förra veckans Alice-ATC blev inte helt förtjust i det (inte så konstigt, för jag var inte heller helt förtjust i den...), så jag gjorde ett till försök. Temat är som sagt Alice i Underlandet och zetti, och jag plockade upp dom svartvita ränderna och ord som del av motivet:
 
Jag blev inte helt nöjd här heller, men mottagaren gillade den här i alla fall, och det är huvudsaken! Förutom mottagarens valda tema, så måste det dessutom vara mixed media (dvs flera olika medier i samma målning, och inte såna självklara kombinationer som tex blyerts och akvarell/akryl, utan lite mer okonventionella blandningar), jag använde Micron-pennor, akryl, collage med silkespapper, vanligt papper och washitejp och akrylmarkers, och lite bläckdyna runt kanterna. Det är typ såhär jag målar mest jämt, så inga konstigheter för mig!
 
Jag har faktiskt nästan två ATCs till färdiga, men eftersom dom ska skickas i ett julpaket, så får ni inte se dom förrän dom kommit fram, förhoppningsvis före jul. Med dom så kliver jag en bit utanför mina vanliga ramar - jag broderar själva motivet, och syr sedan fast det på det målade kortet. Jag tror det blir rätt bra, men jag hoppas att det inte är för enkelt - i och med att jag broderar, så blir det inte det mest avancerade motivet...
 

Kommentera här: