juligare kalle anka-alternativ

Jag har faktiskt slutat att titta på Kalle Anka på julafton, måste jag erkänna... Dels så känns jag rätt färdig med dom, jag kan dom mer än utantill, och traditioner är för mig inte nödvändigtvis något jag har gjort varje år i hela mitt liv - jag skaffar mig nya traditioner lite då och då (som granar på Alice i Underlandet- och Harry Potter-tema, och ornamentswap med en konstkompis i USA, och att börja julpynta direkt efter Halloween), traditioner som har betydelse för mig, och som gör mig glad. Dessutom, så stör jag mig ändå bara på urvalet av filmer, varför valdes en massa filmsnuttar som utspelar sig på sommaren, eller i tropikerna, när det finns hur många Disneyfilmer på jultema som helst? Tomtens verkstad och Piff och Puff i granen är i princip dom enda juliga/vintriga filmerna på Kalle Anka, och det är alldeles för lite. Så jag tänkte tipsa om några filmer att se, om man som jag hoppar över Kalle klockan tre. Eftersom Disney är rätt bra på att leta reda på och radera videos på youtube, så vet man aldrig hur länge dom ligger uppe - kolla på en gång, är alltså tipset!
 
 
 
 
(Det är inte bokstavligen jul, men jag tycker att den känns väldigt julig ändå - är det en högtid som handlar om kakor och fika, så är det väl julen!)
 
 
 
 
 
Och så ett julsoundtrack för idag, inspirerat av klassiska Disneyjulfilmer!
 
 

Kommentera här: