loppislördig - lite kitsch, väldigt fint

Som jag sade för ett par dagar sedan, så var jag in på Röda Korset i veckan, och även om jag mest köpte superbilliga kläder, så hittade jag några saker också:
 
För ett tag sedan så såg jag en bild på en dörrharpa (tror jag att det heter på svenska, door harp på engelska), och påmindes om min uppväxt på 80-talet då såna satt på var och varannan dörr. En sån hamnade direkt på önskelistan, och jag blev väldigt glad när jag hittade den här för 15 kr!
 
Jag kan aldrig motstå (främst retro) pudlar, och den här lilla saken gjorde mig väldigt glad! Priset - en tjuga - gjorde mig också glad!
 
Det här tyget föll jag också för, det fullkomligt skriker blus (men räcker knappast till en blus, inte på egen hand i alla fall). En tia var absolut överkomligt!
 

Kommentera här: