fibreshare - fått

Sent omsider, så kom till slut mitt paket från Fibreshare - sådär sex månader försenat. Två veckor efter att paketet skulle vara skickat, så fick jag ett meddelande att det legat bortglömt i en bil, och att det skulle skickas på en gång. Några veckor senare fick jag veta att det skickades med ytfrakt, och alltså kan ta 6-8 veckor. 8 veckor senare hade paketet fortfarande inte dykt upp, och när organisatörerna hörde av sig till den som skickat paketet så fick dom inget svar. Min misstanke är att paketet helt enkelt aldrig skickades... När man swappar med Fibreshare, så betalar man en summa på några dollar, som sedan kan användas för att skicka ersättningspaket till dom som aldrig fick sitt paket, som jag. Ersättningspaketet skickades, men kom aldrig fram, beroende på att dom skrivit fel namn på paketet. Det skickades tillbaka till USA, och skickades till mig igen, med rätt namn på lådan den här gången. Jag fick betala tull för att få hem paketet, men det var det värt för att äntligen få det. Jag skickade mitt paket i slutet på februari, fem månader senare fick jag äntligen mitt paket!
 
Jag är förstås glad att överhuvudtaget få ett paket, men det är trist att inte få från en partner som satt ihop ett paket enkom till dig. Det här är mindre personligt, färgerna på garnerna är inte riktigt i min smak, extrapresenterna är mera "swag" från Fibreshare än något som valts med mig i åtanke. Men som sagt - ett paket öht är mycket bättre än inget paket alls.
 
Jag fick tre sockgarner från två indie-färgare, något som alltid är lite extra roligt. Visst kan man köpa fina garner från "riktiga" garnföretag, men små färgare/spinnare/osv är mer unikt och personligt i och med att varje batch dom gör är mycket mindre.
 
En liten anteckningsbok, en knapp, en tepåse, maskmarkörer, en provpåse ulltvätt och ett kort, det mesta som sagt swag, sånt som finns att köpa hos Fibreshare.
 
Och så en mindre tygpåse med dragsko, och en större shoppingpåse. Shoppingpåsen är helt fantastisk, total perfektion - storleken, formen, längden på handtagen, allt är precis lagom, och jag har använt den nästan varje dag sedan jag hämtade ut paketet. Än så länge (innan jag gett mig på garnerna) så är shoppingpåsen det bästa i hela paketet!
 
Jag hoppade över den här omgången av Fibreshare, i och med att jag inte ens fått mitt paket från förra omgången, men jag funderar på att vara med på nästa omgång - jag vill gärna få ett "riktigt" paket innan jag fattar beslut om Fibreshare som erfarenhet. Men att dom skickar ersättningspaket istället för paket som försvinner, det är definitivt poäng på pluskontot!
 

Kommentera här: