börjar klia i halloween- och julfingrarna!

Jag skrollade tillbaks i bloggarkivet i jakt på en bild på min plasttomte (jag hittade ingen, så då struntade jag i det), och hamnade på inlägg från förra årets Halloween och jul. Å så mysigt! Det fick mig att längta en massa mer, till båda högtider, och jag ser fram emot att sätta igång att pynta. Jag har ju satt en gräns för mig själv - inget Halloweenpyntande förrän målarrummet är färdigtapetserat (jag har inte gjort ett endaste dugg dom senaste två veckorna, mer än att jobba på tavelväggen), mest för att ha en morot så att jag blir klar nångång. Inte för att det egentligen är o-halloweenigt hemma, jag har rätt halloweeniga saker som året-runt-dekor - planen är väl mest att placera ihop det som nu är utspritt över hela huset. Och så ska jag ju ha en liten Halloweengran i år, så den ska plockas fram och kläs.
 
Det är förresten ett helt gäng med projekt som väntar på att något annat ska bli klart - när min virkade katt är klar (det är rätt snart, jag har svansen och ögonen kvar bara), så ska jag ta fram limpistolen och laga min trasiga julkrans, och limma på en tyllhatt på en dödskalle, när det är gjort så ska jag sy fast dom färdigstickade lapparna på min filt, och när det är gjort så har jag ett broderi jag vill börja på, och ja, som sagt - när målarrummet är tapetserat så får jag Halloweenpynta, och så kan jag fortsätta måla isfolketböcker (vilket jag faktiskt är rätt sugen på att göra), för det känns rätt bökigt när skrivbordet är belamrat med tapetgrejer...
 
Förresten - lite har jag faktiskt halloweenat redan - jag har bytt ut min profilbild på facebook och ringsignalen på mobilen. Smugit in Halloween, kan man väl kalla det...
 
Inför förra årets jul, så höll jag på och pysslade mest hela året innan - jag var rätt besatt av min Harry Potter-gran, och jag tillverkade dekorationer under hela året. I år så får Harry Potter vila, eller om jag möjligtvis bara har en liten Harry Potter-gran, för i år vill jag ha en gran på temat Alice i Underlandet. Men till skillnad från förra året, så har jag inte pysslat ett dugg till granen - jag har några handgjorda dekorationer som jag fått i present, jag har några små spelkort som jag ska hänga upp, och en ljusslinga i form av flamingosar, och så tänkte jag måla en av mina vita smågranar röd. Inte helt och hållet röd, utan som när Alice målar dom vita rosorna röda. Igår (eller om det var förrgår) så började jag faktiskt kika på pinterest efter julgranspyntsidéer, ifall lusten att DIY:a sätter in, nånting kan det kanske bli...
 

Kommentera här: