dags för födelsedagsönskningar

Om två veckor är det min födelsedag - tiden går fort när man har roligt! Eller snarare - tiden går fort när man blir gammal! Enligt tradition, så måste ett önskeinlägg skrivas, även om traditionen också påbjuder (tyvärr) att jag inte får något från önskelistan... Jag är gammal, jag har varken partner eller barn eller stor vänkrets, det är inte så många som ger mig presenter. Faktum är, att det är mest jag själv som ger mig presenter... Årets presenter till mig själv, är tarot- och orakelkortlekar som jag bytt till mig, och Harry Potter and the Philosopher's Stone i min favoritutgåva, planen är att samla på mig hela serien i den utgåvan.
 
Om jag får önska presenter från någon annan än mig själv, så önskar jag mig mest praktiska saker. Visst är det roligt att få saker som bara är fina och som jag gärna vill ha (kolla önskelistelänken ovan), men med min ekonomi som den är, så önskar jag mig främst sånt jag behöver, sånt jag är på jakt efter ändå. Som:
 
* Soffan (med fåtölj) som jag hittat på facebook, den finns i Offerdal, kostar lite och ingenting, och det största problemet är att få hem den. Den ska hämtas imorgon, eller i helgen, och jag kan inte själv då.
 
* Lampstommar i olika storlekar. Jag ska pussla ihop en julgran av lampstommar, och jag har inte nog många nu. Jag har några lampstommar i storlek XL, så behöver kanske inte fler av just såna.
 
* Pälsigt garn i pastellfärger, helst rosa, men också andra pasteller (jag ska göra pygmy puffs!).
 
* Krusidulliga ramar, både större och mindre.
 
* Tapetklister. För jag har äntligen bestämt mig för att det blir tapeter i vardagsrummet, jag har tapeterna, jag saknar bara klister.
 
* Kattmat. Det går åt mängder av kattmat, jag tycker inte att jag gör annat än att köpa kattmat. Mjau torrfoder skulle göra åtminstone katterna överlyckliga!
 
* Hjälp med att klippa Alice, för det går så mycket lättare när man är två.
 
* Svartvitrandigt tyg.
 
* En stor byrå, ju större och krusidulligare desto bättre.
 
* Motorolja (delsyntet), för jag tycker inte att jag gör annat än att fylla på olja i bilen. Och hjälp med att byta en halvljuslampa och en lampa ovanför nummerskylten.
 
* Svarta kläder. I höst är jag på humör för svart, men har alldeles för lite svarta kläder. På Indiska fanns jättefina svarta klänningar på rea, på loppis finns alltid nånting svart. Klänningar, kjolar, toppar/blusar, koftor/tröjor, leggings/strumpbyxor, allting behövs!
 
Som sagt, i år önskar jag mig idel praktiska saker, sånt jag behöver, sånt jag villhöver, en del kanske inte är världens roligaste, men skulle göra mig glad ändå.
 
Och skulle det vara någon som inte har något bättre för sig den 14:e september, eller påföljande helg, så kommer jag ha nån slags fika, även om det kanske bara är te/kaffe och sockerkaka. Ni är alltså välkomna!
 
 
 
 

Kommentera här: