en tuttvas!

Fast det nu är 1½ vecka sedan jag fyllde år, så var jag inte klar med mina födelsedagspresenter förrän i måndags! Maria frågade i söndags ifall jag hade tänkt mig ut på byn på måndagen, och eftersom jag hade tänkt åka på tippen någonting under veckan, så kunde jag lika gärna åka på måndagen som någon annan dag (jag hittade förresten några grejer i återbruksboden, kom tillbaks och kika på lördag om ni vill se vad jag fyndade!). Jag gissade att hon ville något specifikt, eftersom jag träffade henne i fredags senast, men jag trodde mest att hon behövde surra av sig, men det visade sig alltså vara en sista födelsedagspresent. Hurra! (Eller förresten, nu luras jag - jag fick ett presentkort också, och det köpte jag idag ett par kuddar och belysning till över kökbänken för, så jag väntar faktiskt två presenter till. Jag gillar hur min födelsedag liksom aldrig tar slut! ^_^)
 
Hon har gjort tuttkrukor och tuttvaser ett tag, och sedan jag såg den första av dom, så har jag önskat mig en i födelsedagspresent, så jag blev väldigt glad när jag nu fick en! Jag hade hoppats på en liten kruka, men istället så blev det en stor vas, så jag kände mig väldigt bortskämd! Fördelen med en vas jämfört med en kruka, är att en vas kan man alltid ha framme, även om den är tom, en kruka är inte lika fin att ha bara den som dekoration. En kruka skulle komma till användning mer än en vas hos mig, jag har mer krukväxter än buketter, men som sagt - vasen är fin i sig själv, utan någon bukett i, så egentligen så vinner den i längden. Fast idag så har den en bukett, jag plockade ur det som fortfarande såg bra ut ur min födelsedagsbukett, och så gick jag ut och plockade höstaster från min perennrabatt, höstaster är nästan det enda som blommar nu, förutom kärleksörten, som förhoppningsvis hinner slå ut helt innan kylan kommer (den kanske står för mörkt, för den hinner aldrig slå ut riktigt). Av en händelse, så var alla blommor rosa och lila, så dom passar väldigt bra ihop!
 
Jag har redan tackat för vasen, men det skadar inte att tacka lite till - tack Maria, jag blev väldigt glad! ♥♥♥
 
Sånger om kvinnor känns som en bra avrundning idag:
 
 

Kommentera här: