tjusiga tisdag - klädda i vintage

 
 
 
Egentligen så orkar jag inte blogga idag, jag är så himla trött efter igår, jag for in till Ström tidigt för att åka med bilen på verkstaden, det blev två långpromenader med Alice, jag umgicks med Maria i några timmar, och så var jag tvungen att handla lite också innan jag åkte hem. Ingen konstig dag för dom flesta, men tillräckligt för att både jag och Alice ska bli helt slut! Ett blogg inlägg som jag hade tänkt skriva kändes alldeles för jobbigt, så jag gör det lätt för mig idag: jag började följa ett par nya vintageinstagrammare igår, och som vanligt så blir jag alldeles pepp på vintagekläder - jag önskar att jag kunde klä mig mycket mer i vintage, som det är nu så har jag bara några plagg, det är svårt att hitta i min storlek och i min prisklass, tyvärr. Idag tipsar jag dels om dom jag började följa igår, och så ett helt gäng till av dom vintageinstagrammare som jag redan följer - det är tjugo stycken, men det är fortfarande inte alla som jag följer, eftersom jag gillar vintage, så blir det lätt så att jag hittar och följer en massa vintagekonton (samma sak med färgglad inredning och loppis, jag följer en massa såna konton också! ^_^). Om ni tycker att en del av dom jag tipsar om ser bekanta ut, så beror det på att jag tipsat om dom förut, men det må vara hänt, tycker jag! ^_^
 
Klicka på bilderna för att komma till dom olika kontona!
 
Det är en salig blandning - olika stilar och tidsepoker, olika storlekar, olika åldrar, olika hudfärg, jag har till och med klämt in en man i högen! Gillar ni vintage, så borde ni hitta något ni gillar i det här gänget! ^_^
 
Nu ska jag ta och äta lite lunch, det blev klimpsoppa idag, det är alldeles för längesedan sist, och så ska jag titta på ett program som jag precis såg att det existerar, Loppislärlingen, det låter som något för mig! Och apropå loppis - oj vad jag ser fram emot min loppisdag på stan med mina systrar! Jag har i flera dagar funderat och planerat med logistik och sånt, tex vad jag ska ha på mig för kläder - dom ska vara sköna och praktiska, men gärna snygga också, och fungera med vädret, och skorna ska vara sköna att gå i, men inte för varma eftersom vi ska vara inomhus en del, och det hade varit trevligt med något vintage, men jag har inget vintage som känns funka... Jag vet, jag funderar alldeles för mycket över något som egentligen inte borde kräva så mycket funderande, men det är så jag funkar - varenda liten grej kräver fundering och planering, större grejer kräver ännu mer fundering och planering! ^_^
 
Förresten, apropå att äta lunch - Alice har ätit sina två senaste måltider själv, ur sin matskål. Det låter inte så märkvärdigt, men det är tre månader sedan hon gjorde det sist, så det känns supermärkvärdigt! Det är så skönt att hon börjat få lust att äta igen, och har börjat kunna äta själv! Hurra!
 
Idag måste jag självklart spela vintagemusik av något slag. Med tanke på att dagens tema är vintage fast i nutida tappning, så blir det samma sak med musiken - dom är moderna, men dom gör musik med vintagekänsla. Bra är dom också!
 
 

Kommentera här: